![Sklep internetowy Poznań PrestaShop](https://click360.pl/wp-content/uploads/Sklep-internetowy-Poznan-1200x480.jpg)
Sklep internetowy Poznań PrestaShop
Ten krótki poradnik zaprezentuje jak w łatwy sposób dodać do sklepu Prestashop 1.7 produkt z wariantami. Chodzi tu dokładnie o artykuły, które występują w różnych kombinacjach, czyli np. mają kilka rozmiarów i kolorów.
Po poprawnym dodaniu wariantów powinniśmy uzyskać następujący efekt na stronie produktu:
![Warianty w sklepie Prestashop 1.7](https://click360.pl/wp-content/uploads/Warianty-w-sklepie-Prestashop-1.7.png)
Jak dodać atrybuty i cechy do PrestaShop?
Jeśli chcemy stworzyć produkt z kombinacjami, najpierw musimy dodać odpowiednie atrybuty i cechy, które ma posiadać towar.
W tym celu przechodzimy w panelu administracyjnym do zakładki: Katalog -> Atrybuty & Cechy.
Na tej podstronie widać wszystkie stworzone już atrybuty. Bez problemu możemy tutaj dodać nowy typ, edytować lub usuwać.
![Atrybuty i cechy w PrestaShop](https://click360.pl/wp-content/uploads/Atrybuty-i-cechy-w-PrestaShop-1024x872.png)
Jako przykład chcemy dodać produkt, który jest w dwóch kolorach – czarnym i czerwony. Do tego produkt ten występuje w trzech rozmiarach S, L i M.
Zaczynamy od sprawdzenia atrybutów – czy na pewno odpowiednie opcje istnieją już w systemie? W tym celu klikamy w
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Atrybuty-sprawdz-1024x114.png)
Ukaże nam się lista dodanych rozmiarów. W naszym przypadku okazuje się, że rozmiar S, L i M jest już w systemie. Podobnie sprawdzamy kolory.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Rozmiary-1024x700.png)
Jeśli danego rodzaju atrybutu nie było na liście, musimy go utworzyć od podstaw lub dodać odpowiednią opcję do już stworzonego.
W takim wypadku na stronie atrybutów Katalog -> Atrybuty & Cechy, po prawej stronie klikamy w PLUS i dodajemy nową grupę np. rodzaj silnika.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/dodaj-nowa-grupe.png)
Wypełniamy tworzenie nowego atrybutu i klikamy po prawej ZAPISZ. W ten sposób utworzyliśmy całkiem nową grupę atrybutów. Jest to czasami przydatne, gdy chcemy sprzedawać produkty z różnymi niestandardowymi wariantami.
Grupa atrybutów może mieć trzy wersje:
- Lista rozwijalna – wartości są wyświetlane w formie rozwijanej listy.
- Przycisk jednokrotnego wyboru – wyświetla się pełna lista wariantów (jeden pod drugim), można zaznaczyć tylko jeden z nich.
- Kolor lub tekstura – wyświetla wartości produktu w formie palety kolorów. Istnieje możliwość nie tylko wybrania zwykłego koloru, ale wgranie tekstury np. ubrania.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Dodajemy-atrybut-1024x449.png)
Po utworzeniu grupy atrybutów, możemy przypisać do niej nowe wartości czyli np. CZERWONY, ZIELONY, ŻÓŁTY, etc.
W tym celu wchodzimy do istniejącej grupy atrybutów i po prawej klikamy w plus – DODAJ NOWE WARTOŚCI.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Dodaj-nowe-wartosci-1024x295.png)
W nowym oknie wpisujemy WARTOŚĆ i zapisujemy po prawej stronie. Jeśli chcemy dodać szybko kilka wartości wybieramy opcję ZAPISZ A POTEM DODAJ KOLEJNĄ WARTOŚĆ. Dzięki temu wyświetli się kolejny raz to samo okienko z dodawaniem wartości.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/zapisz-prestashop.png)
Jeśli mamy już utworzone odpowiednie atrybuty, możemy przejść do dodawania produktu z kombinacjami.
Jak dodać produkt z kombinacjami do PrestaShop?
Po dodaniu atrybutów jesteśmy gotowi do przejścia do kolejnego etapu – stworzenia produktu z wariantami w PrestaShop.
Przechodzimy na okno ze wszystkimi produktami KATALOG – PRODUKTY i w prawym górnym rogu klikamy w NOWY PRODUKT.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Dodajemy-nowy-produkt-do-PrestaShop-1024x187.png)
Oczywiście na początku wpisujemy podstawowe pola jak:
- Nazwa produkty,
- Podsumowanie i opis,
- Wgrywamy zdjęcia,
- Wybieramy kategorie,
- Wprowadzamy cenę.
Po tym klikamy w po prawej w PRODUKT Z KOMBINACJAMI.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Produkt-z-kombinacjami.png)
Pojawi się nowa zakładka KOMBINACJE, na którą wchodzimy.
Po prawej wybieramy atrybuty, które będą potrzebne nam do tworzenia kombinacji i je zaznaczamy.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Wybieramy-kombinacje-989x1024.png)
Po utworzeniu odpowiedniej listy klikamy po prostu GENERUJ.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Generuj-kombinacje-1024x216.png)
Powinna wygenerować się lista kombinacji. Wybieramy jedną główną, która będzie domyśle wyświetlać się po uruchomieniu danego produktu.
W tym oknie możemy także wpisać czy dana kombinacja będzie droższa od tej podstawowej ceny towaru, którą podaliśmy wcześniej. Tutaj także umieszczamy ilość danego towaru w sklepie.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Kombinacje-1024x395.png)
Jeśli jakaś kombinacja w ogóle nigdy nie występuje (czyli np. kolor czarny w rozmiarze S), możemy usunąć taką kombinację, klikając w przycisk:
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Usuniecie-kombinacji.png)
Każdą kombinację można edytować, klikając ołówek. Jest to przydatna funkcja, bo do danego wariantu istnieje możliwość przypisania odpowiedniego zdjęcia. Czyli np. gdy produkt jest czerwony, możemy wybrać zdjęcia w tym kolorze.
Dzięki temu gdy klient wybierze dany kolor z listy, od razu zmienią się zdjęcia produktu na odpowiednie.
![](https://click360.pl/wp-content/uploads/Wybierz-zdjecia-do-kombinacji.png)
Dzięki powyższym operacjom w naszym sklepie PrestaShop pojawił się produkt z wariantami. Warto pamiętać o uzupełnieniu także innych zakładek związanych z produktem. Im więcej informacji i dobrze przygotowany opis, tym większa szansa na skuteczną sprzedaż.