Promocja usług hotelowych w internecie: pomysły i sposoby

WAŻNY KOMUNIKAT – próby podszywania się pod firmę Click 360
31 maja 2017
Instant Porada nr. 1 – zgłoś witrynę do Google Search Console
10 października 2017

Każdy reklamodawca i marketingowiec doskonale wie, że rozwój działalności hotelarskiej i turystycznej jest dość specyficzną dziedziną, a dla internetu interesującym przedmiotem reklamy. Wielu właścicieli hoteli po wypróbowaniu licznych kanałów reklamowych w końcu zrozumiało, że najbardziej dochodową inwestycją jest Internet. Dlaczego? Dowiecie się po przeczytaniu poniższego artykułu.

Promowanie usług hotelarskich i hoteli w internecie: sposoby

Telewizja jako środek przekazu wykorzystywany do reklamowania produktu czy usługi, w przeważającej części informuje jedynie o istnieniu konkretnego hotelu, nie dając skutecznego rezultatu. Z kolei radio nie może wizualizować, co dla reklamy hotelu jest bardzo ważne. Można skorzystać jeszcze z reklamy w formie drukowanej i choć jest ona bardziej efektywna, to jednak nie daje pożądanego szerokiego zasięgu. W rezultacie pozostaje internet, który łączy wszystkie kanały reklamowe i daje możliwość zdobycia ogromnej liczby potencjalnych klientów. Jednak aby wyróżniać się w sieci na tle konkurencji, każdy reklamodawca potrzebuje dobrze zaplanowanej strategii, która będzie koordynować wszystkie działania i prowadzić firmę do ustalonego celu.

Przygotowanie do startu – witryna internetowa dla hotelu

Podstawą przygotowania skutecznej reklamy hotelu w internecie jest prosta, intuicyjna, a zarazem atrakcyjna witryna internetowa. Powinna ona idealnie odzwierciedlać atmosferę Twojego hotelu. Strona musi zawierać wszystkie podstawowe informacje ważne dla klienta w tym m .in. wyposażenie, obsługę i cennik. Upewnij się zatem, że Twoja strona posiada wszystkie niezbędne informacje, które mogą być przydatne dla potencjalnych gości. Obecnie coraz popularniejszą i wygodną dla klienta opcją jest rezerwowanie pokoju online.

Po tym jak witryna Twojego hotelu jest już całkowicie gotowa, możesz łatwo rozpocząć planowanie kampanii reklamowej. Nie koncentruj się jednak na jednym instrumencie, ponieważ najskuteczniejsze będzie wykorzystywanie i łącznie różnych metod.

Jak pokazuje praktyka do promowania usług hotelarskich i hoteli najlepiej wykorzystywać media społecznościowe i reklamę kontekstową. Zamówienie reklam kontekstowych u specjalistów przyniesie zdecydowanie lepsze efekty.

Reklama w branży hotelarskiej: media społecznościowe

W mediach społecznościowych zalecam tworzenie społeczności, wśród której możesz promować swój hotel i usługi. Reklamy można wyświetlać osobom, które regularnie podróżują lub są zainteresowane podróżą. To twoja grupa docelowa, dlatego najważniejszą sprawą jest zwrócenie jej uwagi i przekonanie, że Twój hotel spełnia jej wymagania.

Reklamy w serwisie Facebook w łatwy sposób można skierować do odpowiedniego targetu.

Ogłoszenie reklamowe dla hotelu w Internecie

Doskonała opcja dla tych, którzy chcą nie tylko wytłumaczyć słowami, jak bardzo ich hotel jest atrakcyjny, ale także wizualizować ten opis. Reklamy z teaserem zakładają obecność obrazu, dlatego staraj się, aby był jasny i atrakcyjny. W tekście powiedz nam o zaletach, cenach i ofertach specjalnych. Kolejnym plusem reklamy teaserowej hotelu jest możliwość jej ukierunkowania, ponieważ możesz wyświetlać reklamy tylko na tych witrynach, na których spędzają czas potencjalni odbiorcy.

Reklama teaserowa, zwana też reklamą drażniącą – typ reklamy dokonywanej w co najmniej dwóch odsłonach. W pierwszym etapie podawany jest komunikat mający zaciekawić konsumenta, w drugim etapie podawany jest komunikat właściwy. Teaser musi zaskoczyć, skłonić do myślenia. Sprawdza się podczas wprowadzania na rynek nowej marki, produktu lub poważnej zmiany oferty firmy. Powinien zbudować w odbiorcy napięcie i wyzwolić chęć odgadnięcia, co może się kryć za zagadkowym przekazem. Zachęcony i podrażniony konsument chce wiedzieć więcej, chce znać zakończenie tej historii, dlatego też oczekuje na jej finał. ŹRÓDŁO.

Reklama kontekstowa dla hoteli

To narzędzie pozwala wybrać odbiorców szukających Twoich usług. Pamiętaj, że Twoja reklama powinna być zrozumiała i atrakcyjna. Aby to osiągną wykorzystaj oferty specjalne, wyróżnienia hoteli i ceny pokoi. Wybierz docelowe słowa kluczowe i frazy, które powodują wyświetlanie reklamy za każdym razem. W ten sposób oferujesz swoje usługi tylko tym, którzy są obecnie nimi zainteresowani. Oznacza to, że Twoje reklamy nie powodują podrażnień, ponieważ ludzie dostają to, czego szukają.

Jednym z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia reklamy kontekstowej w internecie jest Google Adwords. Jest to idealne rozwiązanie dla firm chcących dotrzeć do Klientów szukających naszych usług lub dążących do wypromowania swojej marki w Internecie. Stworzenie i prowadzenie kampanii Google AdWords wymaga wiedzy, czasu i doświadczenia, dlatego warto wybrać odpowiednią firmę do tego zadania. Wielką zaletą kampanii Google AdWords jest natychmiastowa widoczność w wyszukiwarce, bardzo efektywne działanie i precyzyjna mierzalność wyników kampanii.

Podsumowanie – hotel reklama i promocja w internecie

Pamiętaj, że aby każde z tych narzędzi działał skutecznie, Twoja witryna musi być nowoczesna, responsywna, intuicyjna i wygodna dla użytkowników. Jeśli wykorzystasz wszystkie opisane elementy możesz być pewien imponującego wyniku.

Jeśli nie masz strony RWD z chęcią ją dla Ciebie wykonamy! Działamy nie tylko na terenie miasta Poznania, ale i całej Polski! Zapraszamy do kontaktu!

Promocja usług hotelowych w internecie: pomysły i sposoby
Artykuł oceniono na: 5 (2 głosy)
Share This