Na naszych oczach dokonuje się rewolucja dotycząca korzystania z zasobów Internetu. Urządzenia mobilne staniały (najtańsze modele tabletów można kupić już za 150 złotych) i stały się łatwiejsze w obsłudze. Dlatego zwiększający się popyt na zakup smartphonów i tabletów, które używane są do przeglądania m.in. stron www i robienia zakupów w sklepach internetowych, nie jest żadnym zaskoczeniem.
Kilka lat temu budowano strony statyczne. Miały stały układ szerokości, obrazki i fonty nie zmieniały rozmiaru po przeskalowaniu okna. W ówczesnej sytuacji było to zrozumiałe. Na rynku nie było jeszcze olbrzymiego wyboru sprzętów, a wśród rozdzielczości ekranu królowało jedynie kilka wartości. Dzisiejszy rynek zmienił się diametralnie. W sprzedaży dostępnych jest tysiące urządzeń o różnych przekątnych ekranu i rozdzielczościach matrycy. Stare strony internetowe w takich warunkach nie spełniają swojego zadania. Wystarczy tylko, by użytkownik odpalił taki serwis na małym telefonie. Będzie on dla niego nieczytelny i niewygodny w użytkowaniu.
Obecnie zaczęły powstawać strony responsywne (Responsive Web Desing). Co to znaczy? Projekt takiej strony internetowej jest skonstruowany, tak aby wygląd i układ dostosowywały się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany np. przeglądarek, smartfonów czy tabletów. Strona tworzona w takiej technice jest uniwersalna i wyświetla się prawidłowo zarówno na wielkich ekranach (np. Full HD), jak i na ekranach smartfonów oraz tabletów.
Jeśli nie wiesz czy posiadasz responsywną stronę www warto to sprawdzić za pomocą tego linka.
Zalety strony responsywnej?
- Zmniejsza procent odrzuceń i zwiększasz konwersję, a więc więcej osób zapozna się z Twoją ofertą i z niej skorzysta. Często zdarza się, że źle wyświetlana strona na urządzeniach mobilnych jest od razu zamykana przez Internautę.
- Strona responsywna wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, ponieważ dostosowana do urządzeń mobilnych jest umieszczana wyżej od podobnego sklepu bądź serwisu, który nie ma takiej funkcji.
- Google zapowiada, że z wyników wyszukiwania zaczną znikać strony www, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych.
- Komfortowe korzystanie z Twojej strony. Wszystkie elementy automatycznie dostosują się do wielkości ekranu. Klient, który wejdzie na taką stronę w wygodny sposób coś kupi lub znajdzie kontakt do firmy.
- Google promuje strony mobilne w wyszukiwarce napisem NA SMARTPHONY. Internauta przed wejściem na dany serwis za pomocą wyszukiwarki widzi czy będzie mógł z niego skorzystać w wygodny sposób.
Podsumowanie
Obecny rynek i zachowania konsumentów pozwalają na wyciągnięcie prostych wniosków. Każda strona powinna być responsywna. Nie tylko ułatwi to jej przeglądanie, ale da korzyści właścicielowi (większa konwersja, mniej odrzutów, lepsze pozycjonowanie).
Jeśli nie masz strony RWD z chęcią ją dla Ciebie wykonamy! Działamy nie tylko na terenie miasta Poznania, ale i całej Polski! Zapraszamy do kontaktu!