Dlaczego warto oprzeć stronę firmową na systemie WordPress?

Dlaczego warto mieć profil firmowy w mediach społecznościowych?
23 października 2015

Rozpoczynając ten artykuł warto odpowiedzieć na wstępie, czym właściwie jest CMS? Content Management System po polsku oznacza System Zarządzania Treścią. Jest to oprogramowanie, które tworzy filar strony i ułatwia jej późniejszą aktualizację i rozbudowę. Obsługa treści w takim systemie najczęściej jest bardzo prosta i intuicyjna.

Jednym z najbardziej popularnych CMS na świecie jest WordPress stworzony pierwotnie do prowadzenia blogów. Obecnie szacuje się, że został wdrożony już na 83 milionach stron internetowych. Czy warto iść w ślady innych i oprzeć na nim również swoją stronę firmową? Jakie będą korzyści z zastosowania tego rozwiązania w biznesie? Postaram się odpowiedzieć na te pytania w dzisiejszym artykule.

WordPress zalety strony internetowej

Pierwszą zaletą systemu jest jego licencja. WordPress jest darmowym CMS na licencji GNU (GPL), więc bez problemu można go używać w celach komercyjnych. Dotyczy to także aktualizacji, które twórcy udostępniają regularnie. Nie ma więc obaw, że jakaś nowo wykryta luka w zabezpieczeniach nie zostanie naprawiona, a sam CMS dzięki nowym wydaniom zyskuje nowe funkcje.

Siła WordPressa to nie tylko jego podstawowy kod, ale możliwość instalacji najróżniejszych darmowych i płatnych rozszerzeń. Pluginy dają olbrzymie możliwości projektom opartym na WordPressie.  Wśród wielu popularnych dodatków można wymienić, np. wtyczki wspomagające SEO, pokazy slajdów, statystyki, formularze kontaktowe, efektownie wyglądające galerie zdjęć, różnego rodzaju integracje z portalami Social Media czy większe dodatki jak WooCommerce. Ten ostatni zmienia naszego WordPressa w dobrze zaprojektowany sklep.

Tu dochodzimy do kolejnej zalety opisywanego CMS, jaką jest jego wszechstronne zastosowanie. Możemy za jego pomocą zrobić blog, fotoblog, rozbudowany portal, wspomniany wcześniej sklep, prostą stronę firmową, landing page oraz typowe dla danej branży serwisy, jak np. stronę z ofertami biura nieruchomości czy komis samochodowy.

WordPress nieźle wspiera pozycjonowanie strony dzięki licznym wtyczkom do zarządzania SEO. Potrafią one wiele jak choćby generować mapę witryny, tytuły i opisy meta. Sam CMS generuje przyjazne linki dla mechanizmów wyszukiwarek.

Na sam koniec należy wspomnieć o chyba najważniejszej zalecie dla użytkownika, jaką jest łatwa obsługa systemu. WordPress jest niesamowicie intuicyjnym narzędziem. Gdy raz nauczymy się edytować w nim treść bez problemu będziemy wprowadzać w nim zmiany, dodawać zdjęcia, filmy czy galerie.

Przykłady dużych stron działających na CMS WordPress

O sile WordPressa świadczą również strony wielu znanych instytucji czy gwiazd. Poniżej kilka przykładów.

Wordpress_przyklady_znanych_stron (3) Wordpress_przyklady_znanych_stron (2) Wordpress_przyklady_znanych_stron (1)

Podsumowanie

Zastanawiając się nad stroną internetową dla swojego biznesu warto wybrać jako jej filar WordPressa. W 90% przypadków możliwości tego systemu wystarczą w zupełności, aby stworzyć profesjonalną stronę internetową, która będzie zarówno bezpieczna, jak i łatwa w obsłudze.

Zachęcamy do przejrzenia naszej oferty stron www na systemie WordPress.

Dlaczego warto oprzeć stronę firmową na systemie WordPress?
Artykuł oceniono na: 5 (1 głosy)
Share This