Dlaczego warto mieć profil firmowy w mediach społecznościowych?

Dlaczego warto oprzeć stronę firmową na systemie WordPress?
2 września 2015
Strona responsywna – pojęcie i jej znaczenie
23 listopada 2015

Wszystkim klientom, którzy decydują się na stronę internetową dla swojego biznesu polecam gorąco założenie kont na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, etc.). Niestety wielu z nich się na to nie decyduje tłumacząc się najczęściej brakiem czasu. Czasem bywa również, że kompletnie ignorują zjawisko Social Media postrzegając je jako miejsce, w które nie warto inwestować. Dlatego też postanowiłem opublikować ten wpis, by wskazać zalety portali społecznościowych oraz korzyści wynikające z ich używania.

Sama strona internetowa to tylko początek istnienia firmy w Internecie. Wprawdzie czasem zdarza się, że dana branża w regionie ma małą konkurencję i od razu lądujemy na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Jednak jest to coraz rzadsze zjawisko i nie każdy ma tyle szczęścia. Zawsze warto stronę firmową uzupełnić o profile w Social Media.

Po pierwsze darmowy link do strony www

Nie będziemy zajmować się tu pozycjonowaniem strony, bo jest to temat rzeka. Większość portali społecznościowych pozwala za darmo dodać linka do swojej strony. Dla Google są to bardzo wartościowe łącza, które podnoszą pozycję strony i pokazują wyszukiwarce, że jesteśmy aktywni, a przez to na pewno bardziej wartościowi niż konkurencja.

Szkoda więc nie skorzystać z takiej okazji i pozbawić się kilku darmowych linków do swojej witryny firmowej.

Informacje o firmie

Profile na Social Media zwiększają także zaufanie do naszego biznesu, ponieważ dzięki obecności firmy na portalach społecznościowych, zwiększa się ilość źródeł informacji w sieci. Ponadto wyróżniamy się na tle konkurencji. Niektóre branże właściwie nie istnieją na  Facebooku czy Twitterze, warto więc przetrzeć szlaki i wyprzedzić konkurencję.

Profil daje bardzo wiele możliwości. Przede wszystkim pokazujesz zdjęcia swoich towarów, usług czy miejsca w którym pracujesz, piszesz o godzinach otwarcia, informujesz klientów o promocjach czy wskazujesz lokalizację swojej firmy. Na rynku zwłaszcza lokalnym możesz szybko spowodować wzrost rozpoznawalności swojej marki, a przez to również finalnych transakcji.

Kontakt z klientem i dyskusja

Obecnie Social Media to powszechne zjawisko. Korzystają z niego już nie tylko młodzi ludzie, a praktycznie cały przekrój społeczeństwa od młodych do seniorów, od bogatych do biednych. Zyskujesz nowe miejsce do kontaktu z klientem oraz do dyskusji z nim. Pozwala to poznać jego potrzeby, zalety naszej firmy, ale i też wady. Mając taką wiedzę można próbować się zmieniać i rozwijać w dobrym kierunku, a dzięki temu w przyszłości zarabiać więcej.

Darmowe akcje promocyjne i budowanie wizerunku eksperta

Na portalach możesz organizować za darmo różnego rodzaju konkursy, akcje promocyjne lub pisać ciekawe informacje, które podkreślają, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Gdy nagrody i informacje prezentowane przez Ciebie będą ciekawe możesz osiągnąć efekt „fali”. Ludzie sami będą przekazywać sobie informacje, o tym co napisałeś udostępniając wpis dalej. Czasami potrafi to wygenerować olbrzymi ruch na stronie lub sklepie internetowym. Warto zatem próbować! Poświęcasz tylko czas, a możesz osiągnąć realne zyski.

Płatne możliwości reklamy

Social Media to nie tylko darmowe sposoby reklamy. Jeśli zastanawiasz się nad inwestycją w reklamę internetową warto pomyśleć np. nad płatną kampanią w Facebooku. Ludzie często nie dbają o swoją prywatność, piszą o wszystkim, zaznaczają czym się interesują lub komunikują światu, że np. budują dom lub są w związku. Kampania na FB pozwala precyzyjnie wybrać ludzi, którzy mają zobaczyć naszą reklamę. Przykładowo mamy firmę budowlaną, a Facebook po odpowiednim ustawieniu pozwoli nam wyświetlić naszą wiadomość tylko tym, którzy przeprowadzają się lub kupili mieszkanie. Łatwo też jest zarządzać budżetem. Chcemy wydać tylko 100 zł? Zaznaczamy odpowiednie opcje i nie poniesiemy żadnych nieprzewidzianych kosztów.

Generowanie ruchu na stronie www

Nawet najlepsza i najpiękniejsza strona internetowa bez odwiedzin potencjalnych klientów nie przyniesie nam dochodu. Wszystkie wymienione wyżej zjawiska generują ruch na naszej stronie firmowej lub sklepie internetowym. Ruch na stronie i ciekawa oferta zapewni nam zarobki.

Podsumowanie

Korzyści płynących z Social Media znalazłoby się jeszcze kilka, mam jednak nadzieję, że wymienione wyżej skutecznie Was przekonają, że warto spróbować.

Wkrótce pojawi się więcej wpisów z cyklu Social Media w biznesie m.in. wskaże na jakich portalach skupić swoją uwagę i jak wybrać najlepsze z nich dla danej branży.

Dlaczego warto mieć profil firmowy w mediach społecznościowych?
Artykuł oceniono na: 5 (2 głosy)
Share This