Prestashop to bardzo popularny CMS do tworzenia sklepów internetowych. System charakteryzuje się prostą obsługą i wieloma możliwościami. Dodatkową zaletą jest dostęp do setek darmowych i płatnych modułów, które za pomocą kilku kliknięć potrafią wzbogacić nasz sklep o ciekawe, a czasem nawet niezbędne funkcje.
W nowym cyklu artykułów na blogu Click 360 zaprezentuję moduły, które uważam za najciekawsze i warte uwagi. Na pierwszy ogień lista 5 z nich. Wszystkie dodatki są kompatybilne z Prestashop w wersji 1.6.
1. PrestaShop Cleaner
Dodatek z listy „must have”. Po zakończeniu pracy nad sklepem, licznych testach oraz próbnych zakupach warto wyczyścić bazę Prestashop. Pozwoli to rozpocząć funkcjonowanie sklepu bez błędnych danych w statystykach i testowych zamówień.
Za pomocą jednego kliknięcia oczyścimy sklep z zamówień i zarejestrowanych klientów. Przed użyciem programu należy dla bezpieczeństwa zrobić kopię zapasową bazy danych. Wtyczka pozwala również wyczyścić Prestashop ze wszystkich informacji związanych z produktami (produkty, tagi, zdjęcia, kategorie, etc.).
2. Google sitemap
Wtyczki związane z SEO do Prestashop w większości są płatne. Jeśli chcemy oszczędzić i dodać naszemu sklepowi bardzo przydatny element, jakim jest mapa strony pomoże nam w tym wtyczka „Google sitemap”.
Kilkoma kliknięciami stworzymy mapę strony, którą później można dodać w narzędziu Google Webmaster Tool. Zabieg ten wpłynie na lepsze i szybsze zaindeksowanie zawartości sklepu w wyszukiwarce.
3. Mail alerts
Wtyczka, która niesamowicie ułatwi nam pracę. Moduł wysyła maila z informacjami ważnymi dla naszego sklepu. W zależności od konfiguracji dostaniemy wiadomość o:
- nowym zamówieniu,
- skończeniu danego towaru,
- chęci zwrotu towaru przez kupującego,
Istnieje również możliwość wysyłania mail alertów do klientów z informacją o edytowaniu zamówienia lub pojawieniu się obserwowanego towaru znowu w asortymencie sklepu.
4. Google Analytics
Dzięki temu modułowi dowiemy się w jaki sposób klienci zachowują się na naszej stronie i jaki wpływ mają kampanie reklamowe na ruch w sklepie oraz zakupy.
Do pluginu trzeba podpiąć wcześniej założone konto w Google Analytics. Po dobie od instalacji pojawią się pierwsze informacje o zdarzeniach w sklepie.
5. European union cookie law block
Informacja o Polityce Prywatności i ciasteczkach używanych przez stronę www według polskiego prawa musi zostać zasygnalizowana przy pierwszym wejściu użytkownika na stronę. Dzięki modułowi European union cookie law block w łatwy sposób stworzymy wymagany komunikat.
—
Jeśli jesteś zainteresowany sklepem internetowym lub potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy zapraszam do współpracy.